Testul Papanicolau

Testul Papanicolau, cunoscut și sub numele de „Pap” sau citologie vaginală, este un examen care permite detectarea celulelor anormale în colul uterin care ar putea cauza cancer de col uterin si se face de catre medicul ginecolog in suceava la Clinica Dr. Criste. Testul detectează schimbările celulare provocate de HPV, dar nu detectează prezența HPV în singe. Testul este ieftin, ușor și simplu de efectuat. Eșantionul obținut trebuie analizat de medici specializați în anatomie patologică. Detectarea timpurie a cancerului cervical prin intermediul unui examen Papanicolau de catre un medic ginecolog suceava oferă o probabilitate mai mare de vindecare. Testul Papanicolau este recomandat pentru toate femeile cu vârste cuprinse între 21 și 65 de ani.

Testul Babes-Papanicolau (PAP) este foarte important în screening-ul (prevenirea) cancerului de col uterin sau cervical si este efectuat de medicul ginecolog bun suceava. Atunci când este efectuat regulat, testul identifică precoce celulele anormale de la nivelul colului uterin, înainte ca acestea să se transforme în celule canceroase. De la descoperirea metodei de testare, de către Dr. George Papanicolau, în anul 1928, și introducerea în practica medicală curentă, cu mai bine de jumătate de secol în urmă, utilizarea testului a redus numărul de decese cauzate de cancerul de col uterin, cu peste 75%.

Testul PAP sau examenul citologic cervico-vaginal constă în analiza unei probe de celule (frotiu) recoltate de pe suprafața colului uterin (cervix) și scopul lui principal este să detecteze celulele cervicale modificate (anormale) sau atipice si se face de catre un medic ginecolog suceava.

Aceste modificări pot să dispară de la sine, fără tratament, însă unele dintre ele pot evolua și pot determina cancerul cervical.

Cancerul cervical poate fi asimptomatic în stadiile incipiente, dar poate fi diagnosticat prin testele periodice efectuate, de preferat anuale. Femeile ar trebui să efectueze un control ginecologic odată pe an, incluzând un frotiu Papanicolau pentru a verifica dacă există celule modificate în cervix. Când sunt prezente, simptomele comune de cancer cervical pot include:

• Sângerare vaginală – sângerare între menstruații, după contactul sexual (sângerare postcoitală)/duș sau examinare pelviană sau după sângerare post-menopauzală.
  • Negii – Cauza apariției negilor este virusul papilloma uman3.
  • Scurgerile anormale – Unul dintre primele efecte ale cancerului cervical este distrugerea pereților uterini.
  • Durerea neobișnuită și sângerările.
  • Anemia – poate fi una dintre simptomele cancerului cervical.
  • Tulburari de urinare
  • Pierdere in greutate

Este important să rețineți că aceste simptome pot fi cauzate și de alte afecțiuni, nu doar de cancerul cervical. Dacă observați oricare dintre aceste simptome, este recomandat să consultați un medic ginecolog suceava pentru un diagnostic corect.